Terranet etablerar nytt kontor i Göteborgs innovations- och fordonscentrum

Idag öppnar Terranet ett nytt kontor på Lindholmen i Göteborg. Lindholmen är känt som en av Sveriges mest dynamiska innovationshubbar, speciellt inom fordonsindustrin, och erbjuder en unik miljö där teknikutveckling, forskning och affärsmöjligheter möts.

Det nya kontoret placerar Terranet i hjärtat av ett ekosystem bestående av ledande aktörer inom fordonsindustrin, inklusive underleverantörer, teknikutvecklare och fordonstillverkare. Platsen är strategiskt vald och förväntas stärka bolagets möjligheter att knyta viktiga kontakter i branschen, utforska nya samarbeten och forma betydelsefulla partnerskap.

• Genom att etablera oss på Lindholmen kommer vi geografiskt närmre potentiella samarbetspartners och kunder. Vi ser fram emot att ta Terranet till Göteborg och fortsätta utveckla våra relationer inom branschen, säger Magnus Andersson, VD.

Etableringen av det nya kontoret på Lindholmen är en del av bolagets långsiktiga strategi och för oss närmare branschens nyckelaktörer.

Magnus Andersson, vd
E-mail: magnus.andersson@terranet.se

Med hjälp av en unik och patenterad teknologi scannar Terranets antikollisionssystem BlincVision vägen och detekterar objekt flera gånger snabbare och med högre precision än någon annan ADAS-lösning idag.

Följ vår resa på www.terranet.se

Certified Adviser till Terranet är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se.