Stefan K. Persson ny styrelseledamot i TerraNet

Stefan K. Persson valdes in som ny styrelseledamot i TerraNet Holding AB på extra bolagsstämma den 8 maj 2017. Stefan K. Persson är COO för Bang & Olufsen A/S och tillför TerraNet kompetens inom produkt- och affärsutveckling i internationell miljö.

Stefan K. Persson har nära tjugo års erfarenhet av produkt- och affärsutveckling inom olika internationella mobiltelefoni- och telekombolag som Ericsson, Sony Ericsson och Sony Mobile Communications och har varit globalt ansvarig för produktutveckling i Kina, Sverige, USA och Japan. Som internationell ledare har han god erfarenhet av att bygga och leda framgångsrika team med olika kulturella bakgrunder och erfarenheter. Stefan innehar idag en tjänst som COO inom danska ljud- och elektronikkoncernen Bang & Olufsen A/S.

”Med sin patenterade mjukvaruplattform är TerraNet med och förändrar framtidens kommunikation, både mellan människor och mellan maskiner. Därför ser jag ser väldigt mycket fram emot möjligheten att med min långa bakgrund från teknik och telekom kunna bidra till TerraNets utveckling och fortsatta tillväxt”. säger Stefan K. Persson

“Vi är mycket glada att få välkomna Stefan till styrelsen i TerraNet. Stefan har en unik erfarenhet inom produkt- och marknadsutveckling som tillsammans med en lång erfarenhet att leda skandinaviska teknikbolag ut på den globala marknaden, vilket är ytterst värdefullt för oss. Vi har under de senaste två åren arbetat fokuserat med att ställa om TerraNet från att vara ett teknikutvecklingsbolag till att bli ett kommersiellt sälj- och marknadsinriktat bolag och här kommer Stefan att kunna tillföra värdefull kompetens. Stefans tillträde passar perfekt i tiden då vi står inför stora internationella produktlanseringar”. säger Christian Lagerling, styrelseordförande för TerraNet

För ytterligare information kontakta:
Pär-Olof Johannesson, CEO
investorrelations@terranet.se

+ 46 70 332 32 62

TerraNet levererar en unik patenterad mjukvaruteknologi som möjliggör intelligent maskin-till-maskin-kommunikation och strömning av data, inklusive bredbandskrävande HD-media, oberoende av mobilnät eller andra hot spot-beroende nätverk. TerraNet har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i San José, Silicon Valley, Hyderabad, India, samt Taipei, Taiwan.