RÄTTELSE AV ANMÄLNINGSDATUM FÖR EXTRA BOLAGSSTÄMMA/CORRECTION OF DATE FOR THE NOTIFICATION TO THE EXTRA GENERAL MEETING

Kallelse till extra bolagsstämma i TerraNet Holding AB
Notice of extra general meeting in TerraNet Holding AB

Aktieägarna i TerraNet Holding AB, org. nr 556707-2128, (”Bolaget”) kallas härmed till extra bolagsstämma fredagen den 27 juli 2018 kl. 15.00 på Bolagets kontor, på Ideon Science Park ”Beta-huset” 6, Scheelevägen 17 i Lund.
The shareholders of TerraNet Holding AB, reg. no. 556707-2128, (the “Company”) are hereby invited to the extra general meeting on Friday 27 July 2018 at 15:00 at the Company’s office at Ideon Science Park “Beta Building” no 6, Scheelevägen 17 in Lund.

Rätt att delta och anmälan
Right to attend and notification

Aktieägare som vill delta i bolagsstämman ska:
Shareholders who wish to attend the general meeting must:

1. dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken lördagen den 21 juli 2018, be included in the share register maintained by Euroclear Sweden AB as of Saturday 21 July 2018, and

2. dels senast måndagen den 23 juli 2018 anmäla sig och eventuella biträden (högst två) skriftligen per post till TerraNet Holding AB, Ideon Science Park, 223 70 Lund eller per e-post till pal.eriksson@terranet.se. I anmälan bör uppges fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, aktieinnehav, aktieslag, adress, telefonnummer samt i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare, ombud eller biträde. Anmälan bör i förekommande fall åtföljas av fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar.
    notify the company of their participation and any assistants (no more than two) in the general meeting no later than Monday 23 July 2018. The notification shall be in writing to TerraNet Holding AB, Ideon Science Park 223 70 Lund, Sweden, or via e-mail: pal.eriksson@terranet.se. The notification should state the name, personal/corporate identity number, shareholding, share classes address and telephone number and, when applicable, information about representatives, counsels and assistants. When applicable, complete authorization documents, such as registration certificates and powers of attorney for representatives and assistants, should be appended the notification.

Förvaltarregistrerade aktier
Nominee shares

Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade hos bank eller annan förvaltare måste genom förvaltarens försorg tillfälligt låta inregistrera aktierna i eget namn för att äga rätt att delta i stämman. Sådan registrering, som normalt tar några dagar, ska vara verkställd senast lördagen den 21 juli 2018 och bör därför begäras hos förvaltaren i god tid före detta datum.
Shareholders, whose shares are registered in the name of a bank or other nominee, must temporarily register their shares in their own name with Euroclear Sweden AB in order to be entitled to participate in the general meeting. Such registration, which normally is processed in a few days, must be completed no later than Saturday 21 July 2018 and should therefore be requested from the nominee well before this date.

Ombud m.m.
Proxy etc.

Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda skriftlig och daterad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska bestyrkt kopia av registreringsbevis, eller motsvarande behörighetshandling, utvisande att de personer som har undertecknat fullmakten är behöriga firmatecknare för den juridiska personen, bifogas fullmakten. Fullmaktens giltighetstid får anges till längst fem år från utfärdandet. En kopia av fullmakten samt eventuellt registreringsbevis bör, för att underlätta inpasseringen vid stämman, ha kommit Bolaget tillhanda genom att insändas till Bolaget på adress enligt ovan senast den 23 juli 2018. Fullmakten i original samt registreringsbevis ska även uppvisas på bolagsstämman. Fullmaktsformulär kommer finnas tillgängligt via Bolagets hemsida, www.terranet.se, samt skickas utan kostnad till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress.
Shareholders represented by proxy shall issue dated and signed power of attorney for the proxy. If the proxy is issued by a legal entity, attested copies of the certificate of registration or equivalent authorization documents, evidencing the authority to issue the proxy, shall be enclosed. The proxy’s validity may not be more than five years from the issuance. A copy of the proxy in original and, where applicable, the registration certificate, should, in order to facilitate the entrance to the general meeting, be submitted to the Company by mail at the address set forth above and at the Company’s disposal no later than on 23 July 2018. The proxy in original and, when applicable, the certificate of registration must be presented at the general meeting. A proxy form will be available on the Company’s website, www.terranet.se, and will also be sent to shareholders who so request and inform the Company of their postal address.

Förslag till dagordning
Draft agenda

1. Stämmans öppnande.
    Opening of the meeting.

2. Val av ordförande och utseende av protokollförare vid stämman.
    Election of Chairman of the meeting and appointment of the keeper of the minutes.

3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
    Preparation and approval of voting list.

4. Val en eller flera justeringspersoner.
    Election of one or more persons to certify the minutes.

5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
    Question whether the general meeting has been duly convened.

6. Godkännande av dagordning
    Approval of the agenda.

7. Fastställande av antal styrelseledamöter, fastställande av styrelsearvoden samt val av styrelse och eventuella suppleanter.
    Determination of the number of directors and any deputies, determination of fees to the board of directors, and election of the board of directors and any deputies.

8. Stämmans avslutande
    Closing of the meeting.

Förslag till beslut
Proposed resolutions

Punkt 7: Fastställande av antal styrelseledamöter, fastställande av styrelsearvoden samt val av styrelse och eventuella suppleanter
Item 7: Determination of the number of directors and any deputies, determination of fees to the board of directors, and election of the board of directors and any deputies

Föreslås att styrelsen ska bestå av sex ledamöter utan styrelsesuppleanter.
It is proposed that the board of directors shall comprise six directors without deputies.

Föreslås att styrelsearvode ska utgå med 50 000 kronor årligen till var och en av de stämmovalda ledamöterna som inte är anställda i Bolaget och med 150 000 kronor till styrelsens ordförande, totalt 350 000 kronor.
It is proposed that the remuneration to each director elected by the meeting and who is not employed by the company shall be SEK 50,000 yearly and the chairman of the board of directors is to receive SEK 150,000, in total SEK 350,000.

Föreslås att Fredrik Hedlund och Pär-Olof Johannesson väljs som nya styrelseledamöter. Styrelseledamöterna Conny Larsson, Dan Olofsson, Anders Rantén samt Stefan Persson kvarstår som ledamöter. Vidare föreslås att Fredrik Hedlund väljs som styrelseordförande. Christian Lagerling avgår som styrelseledamot.
It is proposed to elect Fredrik Hedlund and Pär-Olof Johannesson as new directors. Conny Larsson, Dan Olofsson, Anders Rantén and Stefan Persson remain as directors. Furthermore, Fredrik Hedlund is proposed to be elected as chairman of the board of directors.
Christian Lagerling resigns as director.

Mer information om föreslagna styrelseledamöter
Further information regarding the proposed directo
r

Information om Fredrik Hedlund kommer att presenteras senast på bolagsstämman. Mer information om Pär-Olof Johannesson finns på Bolagets hemsida www.terranet.se och i årsredovisningen för 2017.
Information regarding Fredrik Hedlund will be made available no later than at the general meeting.
Further information regarding Pär-Olof Johannesson is available at the Company’s website www.terranet.se and in the annual report for 2017.

Antal aktier och röster
Number of shares and votes

Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår per dagen för kallelsen till 24 212 553 aktier, varav 5 024 024 utgör A-aktier motsvarande 10 048 048 röster och 19 188 529 utgör B-aktier motsvarande 19 188 529 röster, varvid det totala antalet röster uppgår till 29 236 577 röster. Bolaget äger inga egna aktier.
The total numbers of shares in the Company on the date of this notice amount to 24,212,553 shares, of which 5,024,024 are A shares corresponding to 10,048,048 votes and 19,188,529 B shares corresponding to 19,188,529 votes, whereby the total number of votes in the Company amounts to 29,236,577 votes.
The Company does not hold any own shares.

Other

Fullständiga förslag till beslut framgår av denna kallelse. Kallelsen hålls tillgängliga hos Bolaget på adress enligt ovan och på Bolagets webbplats www.terranet.se och sänds till de aktieägare som begär det och uppger sin e-mail- eller postadress.
The complete proposals are included in this notice. The notice is available at the Company’s address as set out above and at the Company’s website www.terranet.se and will be sent to shareholders who request it and provide their e-mail or postal address.

Aktieägarna erinras om rätten att, vid bolagsstämman, begära upplysningar från styrelsen och verkställande direktören i enlighet med 7 kap. 32 § aktiebolagslagen.
The shareholders hereby notified regarding the right to, at the general meeting, request information from the board of directors and managing director according to Ch. 7 § 32 of the Swedish Companies Act.

Lund juli 2018
TerraNet Holding AB

Styrelsen/the board of directors

Tillträdande VD Ola Samuelsson
investorrelations@terranet.se

+ 46 70 332 32 62

TerraNet levererar en unik patenterad mjukvaruteknologi som möjliggör intelligent maskin-till-maskin-kommunikation och strömning av data, inklusive bandbreddskrävande HD-media, oberoende av mobilnät eller andra hot spot-beroende nätverk. TerraNet har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i USA, Kina och Indien. TerraNet Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier.

Utsedd Certified Adviser till TerraNet Holding AB (publ) är FNCA Sweden AB.