Magnus Andersson tillträder som vd i Terranet – efterföljande förändringar i styrelsen

Lund, 1 september 2022

Idag den 1 september tillträder Magnus Andersson som vd i Terranet. I samband med tillträdet återgår interims-vd Göran Janson till sin ordinarie roll som styrelseordförande, och Anders Blom till sin ordinarie roll som styrelseledamot.

”Det finns stor potential i Terranet och jag ser fram emot en intensiv höst där vi ökar takten ytterligare utifrån den starka grund som byggts upp det senaste året. Vi har en tydlig plan framåt, och mitt fokus kommer framför allt ligga på produktutveckling och att nå ut med våra lösningar mot fordonstillverkare (OEMs) och Tier 1-leverantörer inom fordonsindustrin”, säger Magnus Andersson, tillträdande vd.

”Jag är väldigt glad att vi har en vd på plats som kan driva Terranet framåt med den långsiktighet, kunskap och engagemang som krävs”, kommenterar Göran Janson, styrelseordförande och avgående tillförordnad vd.

Thomas Falkenberg, CFO
Tel: +46 703 360 346
E-mail: thomas.falkenberg@terranet.se

Denna information är sådan information som Terranet AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 september 2022 kl. 08.00 CET.

Med hjälp av en unik, patenterad sensorteknologi laserskannar Terranets system BlincVision vägen och upptäcker objekt tio gånger snabbare och med högre precision än någon annan ADAS-lösning idag.

Följ vår resa på www.terranet.se

Certified Adviser till Terranet är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se.