Kommuniké från extra bolagsstämma i TerraNet Holding

TerraNet Holding AB (”TerraNet” eller ”Bolaget”) har idag den 18 december 2019 hållit extra bolagsstämma, vid vilken följande beslut fattades.

Beslut om incitamentsprogram
Extra bolagsstämman beslutade om att godkänna styrelsens förslag avseende emission av högst 2 000 000 teckningsoptioner, till följd varav Bolagets aktiekapital kan komma att öka med högst 2 000 000 kronor. Rätt att teckna teckningsoptionerna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma ledande befattningshavare, anställda och nyckelpersoner i Bolaget och koncernen samt Bolaget eller TerraNet AB, org. nr 556666-9916 (”Dotterbolaget”) med rätt och skyldighet att, vid ett eller flera tillfällen, vidareöverlåta teckningsoptioner till ledande befattningshavare, anställda och nyckelpersoner, som är eller blir anställda i Bolaget eller i koncernen.

Koncernledningen bestående av upp till fyra befattningar erbjuds att teckna mellan 100 000 och 200 000 teckningsoptioner varvid verkställande direktör kan erbjudas högst 200 000 teckningsoptioner och övriga högst 100 000 teckningsoptioner, sammanlagt högst 500 000 teckningsoptioner.

Anställda inom koncernen bestående av upp till 15 personer erbjuds att teckna vardera högst 60 000 teckningsoptioner och sammanlagt högst 900 000 teckningsoptioner.

Högst sex övriga nyckelpersoner inom koncernen erbjuds att teckna vardera högst 100 000 teckningsoptioner och sammanlagt högst 600 000 teckningsoptioner.

Bolaget eller Dotterbolaget äger rätt att teckna de teckningsoptioner som inte tecknas av kategorierna ovan, som senare ska kunna erbjudas till befintliga (som inte tecknar sin fulla erbjudna andel) och tillkommande ledande befattningshavare, anställda och övriga nyckelpersoner inom koncernen.

Varje teckningsoption berättigar till teckning av en ny aktie i Bolaget under perioden från och med den 10 januari 2022 till och med den 10 februari 2022 eller den tidigare dag som följer av villkoren för teckningsoptionerna.

Teckningskursen ska fastställas till ett belopp motsvarande 150 procent av den volymviktade genomsnittskursen på Nasdaq First North Premier Growth Market under perioden från och med den 19 december 2019 till och med den 9 januari 2020.

Vidare beslutade extra bolagsstämman om att godkänna styrelsens förslag att Bolaget eller Dotterbolaget får överlåta det antal teckningsoptioner i Bolaget av serie 2019/2022, som inte tecknas av nuvarande ledande befattningshavare, anställda och nyckelpersoner till tillkommande ledande befattningshavare, anställda och övriga nyckelpersoner inom Bolaget och koncernen, eller på annat sätt förfoga över teckningsoptionerna för att säkerställa åtagandena i anledning av Incitamentsprogram 2019/2022.

Beslut om ändring av Bolagets bolagsordning
Extra bolagsstämman beslutade även att godkänna styrelsens förslag om att ändra Bolagets bolagsordning avseende att aktiekapitalets gränser ändras till lägst 50 500 000 kronor och högst 202 000 000 kronor samt att antal aktier ändras till lägst 50 500 000 aktier och högst 202 000 000 aktier.

För de fullständiga förslagen till beslut enligt ovan hänvisas till kallelsen samt de fullständiga förslagen som finns tillgängliga på Bolagets hemsida www.terranet.se.

För mer information vänligen kontakta:

Mattias Larsson, CFO
mattias.larsson@terranet.se

Bolagets Certified Adviser är:
FNCA Sweden AB

info@fnca.se

Om TerraNet

Terranet har ett strategiskt fokus inom aktiv säkerhet och utvecklar mjukvara för radiobaserade lösningar, samt tredimensionell bildanalys för avancerat förarstöd och självkörande fordon (ADAS och AV). Terranet har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i USA och Tyskland. Terranet Holding AB är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.

Utsedd Certified Adviser till TerraNet Holding AB är FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se.