Sista dag för handel med teckningsoptionerna av serie (2020:3) TO3 B i Terranet AB är idag, den 27 augusti 2021

Idag, den 27 augusti 2021, är den sista dagen för handel med teckningsoptioner av serie TO3 B i Terranet AB (”Terranet” eller ”Bolaget”). Teckningsperioden för teckningsoptionerna av serie TO3 B pågår till och med den 3 september 2021. Varje teckningsoption av serie TO3 B ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Terranet. Teckningskursen för teckningsoptionerna av serie TO3 B är 0,80 SEK per B-aktie.

Om samtliga teckningsoptioner av serie TO3 B nyttjas kommer Bolaget att tillföras cirka 40,4 MSEK före emissionskostnader. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla utan värde krävs att innehavaren aktivt tecknar aktier senast den 3 september 2021, alternativt säljer teckningsoptionerna senast den 27 augusti 2021. Observera att vissa förvaltare kan komma att stänga sin anmälan tidigare än den 3 september 2021. Fullständiga villkor för teckningsoptionerna finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.terranet.se.

Sammanfattande villkor för teckningsoptionerna av serie TO3 B:

Teckningsperiod: 23 augusti – 3 september 2021

Emissionsvolym: 50 502 653 teckningsoptioner av serie TO3 B berättigar till teckning av 50 502 653 B-aktier. Vid fullt nyttjande tillförs Bolaget cirka 40,4 MSEK före emissionskostnader.

Teckningskurs: 0,80 SEK per B-aktie

Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO3 B: 27 augusti 2021.

Utspädning m.m.: Vid fullt nyttjande ökar aktiekapitalet med 505 026,53 SEK, från 2 649 132,56 SEK, till
3 154 159,09 SEK. Antalet aktier ökar vid fullt nyttjande med 50 502 653 B-aktier, från 264 913 256 aktier (fördelat på 1 137 463 A-aktier och 263 775 793 B-aktier), till 315 415 909 aktier. Utspädningen vid fullt nyttjande uppgår till cirka 19,1 procent av antalet aktier och cirka 19,0 procent av antalet röster.

Notera att de teckningsoptioner som inte nyttjas senast den 3 september 2021, alternativt avyttras senast den 27 augusti 2021, förfaller värdelösa. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla krävs aktiv teckning av aktier alternativt avyttring av teckningsoptioner.

Hur teckningsoptionerna nyttjas:

Förvaltarregistrerade teckningsoptioner (depå):

Teckning och betalning genom nyttjande av teckningsoptionen ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Vänligen kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direktregistrerade teckningsoptioner (VP-konto):

Ingen emissionsredovisning eller inbetalningsinstruktion kommer att skickas ut. Teckning ska ske genom samtidig kontant betalning enligt instruktioner på anmälningssedeln. Teckningsoptionerna ersätts därefter med interimsaktier i väntan på registrering hos Bolagsverket.

Anmälningssedel med instruktion för betalning finns tillgänglig på Bolagets hemsida www.terranet.se och på Mangold Fondkommission AB:s hemsida www.mangold.se.
Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Terranet avseende teckningsoptionerna.

För frågor avseende teckningsoptionerna, vänligen kontakta:
Mangold Fondkommission AB
E-post: emissioner@mangold.se

För med information vänligen kontakta:
Pär-Olof Johannesson
Tel: +46 70 332 32 62
E-post: parolof.johannesson@terranet.se

Om Terranet

Terranet (Nasdaq: TERRNT-B.ST). Med visionen att rädda liv utvecklar Terranet sensorteknologi för kollisionsvarning i trafiken. Bolaget levererar mjukvara med tillämningar för avancerat förarstöd och autonoma fordon. Bolaget var exklusivt utvalt till innovationsplattformen Startup Autobahn vid två tillfällen under 2021. Företaget har verksamhet i Lund och Stuttgart. Terranet AB (publ) är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Läs mer på: www.terranet.se/en/.

Utsedd Certified Adviser till Terranet AB är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se