Magnus Andersson meddelar sin avsikt att lämna Terranet i början av 2025

Terranets VD Magnus Andersson har meddelat styrelsen att han har för avsikt att lämna Terranet i början av 2025 för en VD-position i ett annat bolag i en annan bransch.

”Magnus har framgångsrikt lett utvecklings- och kommersialiseringsarbetet i Terranet och bolaget har levererat i enlighet med plan. Det är naturligtvis tråkigt att Magnus valt att lämna bolaget. Samtidigt som bolaget exekverat på den plan som föreligger går vi nu in i nästa fas av kommersialiseringsarbetet. Magnus kommer att bistå med överlämnande när en ny VD finns på plats” säger Terranets styrelseordförande Torgny Hellström.

En rekryteringsprocess för att finna en efterträdare har inletts.

Denna information är sådan information som Terranet AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 oktober 2024 kl. 15.30 CET.

Torgny Hellström, Styrelsens ordförande
E-mail: torgny.hellstrom@terranet.se

Terranets mål är att rädda liv i stadstrafik. Vi utvecklar banbrytande tekniklösningar för avancerat förarstöd (ADAS) och självkörande fordon som skyddar utsatta trafikanter från att skadas på vägen.
Med hjälp av en unik och patenterad teknologi scannar Terranets antikollisionssystem BlincVision vägen och detekterar objekt flera gånger snabbare och med högre precision än någon annan ADAS-lösning idag.

Terranet är baserat i Lund, Göteborg och Stuttgart, i hjärtat av den europeiska bilindustrin. Sedan 2017 är bolaget noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (Nasdaq: TERRNT-B).
Följ vår resa på: www.terranet.se

Certified Adviser till Terranet är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se.