Valberedningen i Terranet föreslår Mats Fägerhag som ny ledamot i bolagets styrelse – samt information om tidigare pressmeddelande

Viktig upplysning: detta pressmeddelande har av vår distributör felaktigt skickats ut i ett fåtal kanaler, endast i en engelsk version. Bolaget arbetar tillsammans med distributören för att reda ut vad som gått fel.

Valberedningen i Terranet önskar tillföra styrelsen ytterligare spetskompetens från fordonsindustrin och föreslår därför Mats Fägerhag, tidigare VD för CEVT (Geely), som ny ledamot i bolagets styrelse. Bolaget kommer under veckan att kalla till Extra Bolagsstämma för att fatta beslut om utökningen av Bolagets styrelse.

Valberedningen önskar förstärka styrelsen med ytterligare erfarenhet och kompetens från fordonsindustrin för att på bästa sätt stödja Bolaget i kommersialiseringsfasen och föreslår därför Mats Fägerhag som ny ledamot i Styrelsen. Mats har mer än 35 års erfarenhet från fordonsindustrin och har haft ledande befattningar inom Saab Automobile, General Motors Europa, Volvo Cars och Geely Automotive. Han har under tio års tid varit VD för Geelybolaget CEVT som bland annat utvecklat plattformar till Volvo Cars, Polestar, Lynck&Co och Geely Automotive samt självkörande bilar till Alphabetägda (”Google”) Waymo.

Mats Fägerhag tillför styrelsen kompetens från fordonsindustrin och kommer även att från tid till annan arbeta operativt i bolaget med specifika frågor.

Mats är oberoende i förhållande till Bolaget, bolagsledningen och Bolagets större aktieägare.

”Jag ser fram emot att bli en del av styrelsen för ett företag som ligger i framkant inom utvecklingen i den snabbt växande marknaden för avancerade förarstödssystem (ADAS) och självkörande fordon (AD) ”, säger Mats Fägerhag.

”Vi ser fram emot att kunna välkomna Mats som styrelseledamot med gedigen erfarenhet från fordonsindustrin och verksamhetsutveckling”, säger Torgny Hellström, styrelseordförande i Terranet AB.

Torgny Hellström, styrelseordförande
E-mail: torgny.hellstrom@terranet.se

Med hjälp av en unik och patenterad teknologi scannar Terranets antikollisionssystem BlincVision vägen och detekterar objekt flera gånger snabbare och med högre precision än någon annan ADAS-lösning idag.

Följ vår resa på www.terranet.se

Certified Adviser till Terranet är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se.