TerraNet upptar lån för att stärka den finansiella ställningen och möjliggöra strategisk investering i VoxelFlow

Styrelsen i TerraNet Holding AB (”TerraNet” eller ”Bolaget”) har beslutat att uppta en brygglånefinansiering i syfte att tillföra rörelsekapital för den fortsatta verksamheten och utvecklingen av Bolagets produkt VoxelFlow. Lånet har en ram om 10 MSEK, varav 5 MSEK utbetalas omgående och 5 MSEK utbetalas vid senare tillfälle, om Bolaget så önskar.

Bolaget har valt att uppta en lånefinansiering för att tillföra Bolaget tillräckligt med rörelsekapital för att genomföra strategiska investeringar i VoxelFlow samt förbereda Bolaget inför kommande leveransprojekt. Brygglånet har en ram om 10 MSEK, varav 5 MSEK utbetalas den 24 februari 2020. Bolaget har möjlighet att utnyttja resterande 5 MSEK av låneramen under lånets löptid givet att vissa kriterier uppfylls.

Styrelsen utvärderar kontinuerligt lämpliga finansieringsalternativ i syfte att säkerställa Bolagets långsiktiga finansiering på ett optimalt sätt, varav detta lån är ett steg, i syfte att tillgodose de kapitalbehov som uppstår i utvecklingen av Bolagets produkter.

Långivare är Formue Nord Markedsneutral A/S. Lånet upptas med 2,5 procent ränta per påbörjad 30-dagarsperiod och löper till och med den 30 juni 2020. Om lånet inte återbetalats senast 30 juni 2020 har långivaren rätt att kvitta lånet mot aktier till marknadsmässiga villkor.

Mangold Fondkommission AB har agerat finansiella rådgivare till TerraNet i samband med upptagandet av lånet.

TerraNet utvecklar radio- och bildanalysbaserad mjukvara för avancerat förarstöd (ADAS) och autonoma fordon (AV). TerraNet har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i USA och Tyskland. TerraNet Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.

Denna information är sådan information som TerraNet Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 februari 2020 kl 07:55 CET.

Utsedd Certified Adviser till TerraNet Holding AB (publ) är FNCA Sweden AB, 08-528 00 399, info@fnca.se.