Terranet har tecknat Letter of Intent med Nubia i Kina

Terranet och Nubia Technology Co., Ltd har i ett Letter of Intent kommit överens om att gemensamt arbeta med att identifiera WiFi Aware applikationer och attraktiva kund use cases för möjlig implementation i Nubia telefoner från Q1 2019. Nubia har sitt huvudkontor i Shenzhen i Kina och är en av de 10 största mobiltelefontillverkarna med en årlig volym om 10 miljoner telefoner. Nubias Smartphone Z17s tilldelades utmärkelse vid Mobil World Congress i Barcelona i år där den väckte stor uppmärkelse.

Som en del av LOI kommer Terranet att erbjuda sina WiFi Aware applikationer på Google Pixel 2 telefoner med Android P för utvärdering av Nubia. Utvärderingsperioden är 60 dagar lång. Om Nubia beslutar att använda Wifi Aware så kommer ett separat kommersiellt avtal att förhandlas och tecknas mellan parterna.

Detta LOI har ingåtts som en uppföljning av samarbetet med Qualcomm, som en viktig milstolpe för att sälja vår mjukvara på Qualcomms Snapdragonchipset hos de ledande mobiltillverkarna i China.

För ytterligare information kontakta styrelsens ordförande:
Fredrik Hedlund genom
Lena Hägvall, Executive assistant
Lena.hagvall@terranet.se

Terranet levererar en unik patenterad mjukvaruteknologi som möjliggör intelligent maskin-till-maskin-kommunikation och strömning av data, inklusive bandbreddskrävande HD-media, oberoende av mobilnät eller andra hot spot-beroende nätverk. Terranet har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i USA, Kina och Indien. Terranet Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier.

Utsedd Certified Adviser till TerraNet Holding AB (publ) är FNCA Sweden AB.