PRESENTATIONER AV TERRANET – vlogs, podcasts och webinars

Fr o m denna och under kommande veckor presenterar Terranet interaktivt sin affärsplan i olika fora och sociala media. Presentationerna kommer att utföras online i en rad olika vlogs (video-blogs), webinars och podcasts och finnas tillgängligt på bolagets hemsida, YouTube, LinkedIn, Twitter och Facebook.

Terranets Stream Team, medarbetare och partners kommer närmare förklara teknik, produkt- och industrialiseringsplan, marknads- och affärsmässiga villkor samt antaganden bakom projekten. Nedan bifogas länkar till den information som publicerades för några dagar sedan i BusinessWire samt den vlog som på ett mera övergripande sätt beskriver Voxelflow, bildanalysteknologin för avancerat förarstöd.

I närtid kommer Terranet också att presentera en serie podcasts (radiointervjuer). Först ut denna vecka är ett rundabordssamtal mellan Nihat Kuecuek, Head of Navigation & Maps på Daimler-Mercedes Benz i Stuttgart, Henrik Christensen, professor i robot- och autonoma system vid UCSD (University of California San Diego), Terranets CTO Dirk Smits samt Joakim Raboff som är moderator för diskussionen. Denna podcast på ca en timme kommer att finnas tillgänglig på Terranets hemsida.

Vi fokuserar på en orientering och uppdatering för att tydliggöra och precisera bolagets vision, mission, position, profilering och strategiska inriktning. Avsikten är att belysa möjligheter och utmaningar i den framtids- och tillväxtsektor som bolaget opererar i, uppger bolagets VD Pär-Olof Johannesson.

TerraNet har ett strategiskt fokus inom aktiv säkerhet och utvecklar mjukvara för radiobaserade lösningar, samt tredimensionell bildanalys för avancerat förarstöd och självkörande fordon (ADAS och AV). TerraNet har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i USA och Tyskland. TerraNet Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.

Utsedd Certified Adviser till TerraNet Holding AB (publ) är FNCA Sweden AB, 08-528 00 399, info@fnca.se.