Artikel i The Economic Times India: TerraNet betraktar Indien som en instegs- och prioriterad marknad för Meshmedia

Hyderabad: Sverigebaserade TerraNet AB betraktar Indien som en instegs och prioriterad marknad för sin Meshmedia – en app som möjliggör offlinedelning av film och musik mellan mobiltelefoner och tablets.

Meshmedia fungerar utan att någon av de mobila enheterna är uppkopplade mot en Wi-Fi hotspot, mobilt nätverk eller någon annan anslutningspunkt enligt TerraNet Indias VD YR Rao.

MeshMedia är en proximity service som kan upptäcka digitalt innehåll i form av musik och film som kan visas direkt från enheter som finns i närheten, berättar han för reportrarna här.

”TerraNet MeshMedia är en app som drivs av proximity connectivity, vilket innebär att den gör det möjligt att dela filmer och musik mellan mobiler även när man är offline”, berättar han.

”Indien är både en instegs och målmarknad för TerraNet MeshMedia. Google Play är huvudplattformen för MeshMedia” förtydligade Rao.

Det globala undersökningsföretaget YouGov genomförde en ”produktevalueringsstudie av MeshMedia” i Indien i november förra året som en förberedelse för lanseringen berättade han.

Undersökningen genomfördes bland män och kvinnor i åldrarna 15–39 år. Resultatet för MeshMedia i Indien är mycket positiva i Indien, tillade han.

”TerraNet har både historien och den expertis inom området som krävs för att hjälpa kunder att öka hastigheten i deras lansering av produkter som är proximalt medvetna” menade Rao.

Klicka här för artikeln