Artikel i Dollarbusiness in India: TerraNet satsar på Indien för att marknadsföra en ny app för uppkopplin

TerraNets Meshmedia app kommer lanseras globalt i januari 2017.

Sharath Chowdary

Den sverigebaserade leverantören av lösningar av proximity aware, TerraNet Lund, fokuserar på Indien när de lanserar sin app för offlineuppkoppling – Meshmedia. Denna app för proximala uppkopplingar kommer officiellt lanseras i januari 2017.

Företaget genomförde nyligen en marknadsundersökning och planerar nu att lansera Meshmedia i landet, berättade TerraNet Indias VD Y R Rao för Dollar Business Bureau.

Enligt marknadsundersökningen, genomförd av YouGov, finns det ett stort intresse i Indien för både en kostnadsfri och en premiumversion av Meshmedia. Meshmedia gör det möjligt att dela digitalt innehåll helt fritt med ett obegränsat antal användare utan att vara ansluten till Internet. Denna unika funktion har skapat ett otroligt stort intresse för att ladda ner eller köpa appen.

Läs hela artikeln här