Ny TerraNet-podcast med gäster i panelen från NEVS och Renault-Nissan-Mitsubishi

Terranet publicerar idag ett nytt avsnitt i bolagets podcastserie om framtida autonoma fordonssystem.

Syftet med denna podcastsäsong är att genom en djuplodande och välinitierad –  samtidigt lättsam trendspaning och rundabordsdiskussion – tillsammans med nära förtrogna industriledare, experter och samarbetspartners i branschen sprida kunskap och information om nya rön, teknologier, industriella tillämpningar och de utmaningar som finns när det gäller framtagningen av avancerat förarstöd och självkörande fordon (ADAS och AV).

TerraNets Christina Björnström leder en panel bestående av Stefan Tilk, VD och Koncernchef på NEVS (National Electric Vehicle Sweden) i Trollhättan samt Anna Teyssot, Director, Venture Alliance, Renault-Mitsubischi-Nissan i Paris.

Podcasten (på engelska) finns tillgänglig på TerraNets hemsida och Spotify.

Se även bifogad soundcloudfil.

NEVS (tidigare Saab Automobile) är en svensk-kinesisk elbilstillverkare som tidigare i år har presenterat sitt nya mobilitetssystem – PONS – och därvid uppvisat bolagets nya självkörande bil, Sango.

Renault-Mitsubishi-Nissan alliansen utgör tillsammans en av de största fordonstillverkarna i världen. Deras fokus är små-och mellanstora personbilar och de har en tydlig roadmap inom avancerat förarstöd och autonoma system. Nissan LEAF som är deras flaggskepp bland elbilsmodeller har bl a ett samarbete med NASA inom ramen för deras Mars-Rover program för framtagning av ny sensorfunktionalitet för självkörande bilar.

Om TerraNet:

TerraNet har ett strategiskt fokus inom aktiv säkerhet och utvecklar mjukvara för radiobaserade lösningar, samt tredimensionell bildanalys för avancerat förarstöd och självkörande fordon (ADAS och AV). TerraNet har sitt huvudkontor i Lund samt utvecklingsenheter i Kiev, Stuttgart och Los Gatos, Kalifornien. Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Läs mer på https://terranet.se.